Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Ενημέρωση-Μαθηματικά Α'


Αγαπητοί γονείς.

      Στα μαθηματικά αφού ολοκληρώσαμε την πρόσθεση και την αφαίρεση μέσα στη πρώτη δεκάδα, πάμε τώρα να μάθουμε αρχικά την πρόσθεση πέρα από το 10, τη λεγόμενη «υπέρβαση της δεκάδας».
      Οι τρόποι είναι δύο, όπως μας υποδεικνύει το βιβλίο σελ. 32 μάθημα 42 το βιβλίο των μαθηματικών, άσκηση 1.

      Έχουμε π.χ. την πρόσθεση 9+4=

      Στον πρώτο τρόπο που προτείνει ο Πυθαγόρας, βάζω στο μυαλό μου το 9 και από εκεί, ανεβαίνω 4 αριθμούς (10,11,12,13) είτε μετρώντας μέσα στο μυαλό μου,  είτε χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά μου. Ο τρόπος αυτός προτείνεται μεν από το βιβλίο αλλά είναι προτιμότερος ο δεύτερος τρόπος.

      Στον δεύτερο τρόπο που προτείνει η Υπατία και το Υπουργείο Παιδείας με την 6η επιστολή καθοδηγούμε τα παιδιά ώστε να χρησιμοποιούν ως βάση το 10. Πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι συμπληρώνουμε το μεγαλύτερο από τους δύο προσθετέους ώστε να φθάσουμε στον αριθμό 10, και κατόπιν προσθέτουμε τα υπόλοιπα.

9+4= 9+1+3=13

   Ο τρόπος αυτός υπολογισμού είναι πολύ σημαντικός και χρησιμοποιείται συχνά στην πρόσθεση. Η πρώτη πρόσθεση με βάση την οποία φθάνουμε στο 10, είναι γνωστή (τα ζευγαράκια του 10) και τη έχουν εμπεδώσει τα παιδιά. Η δεύτερη πράξη είναι εύκολη επίσης , γιατί είναι της μορφής 10+.....= . Η δυσκολία εδώ είναι η ανάλυση του προσθετέου π.χ. του 4 σε άθροισμα δύο άλλων αριθμών (1+3). Στο στάδιο αυτό θα μας βοηθήσει το αριθμητήριο μέχρις ότου οι μαθητές σχηματίσουν μια νοερή αναπαράσταση της διαδικασίας αυτής , ώστε στη συνέχεια να είναι σε θέση να εργάζονται νοερά και χωρίς αυτά.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου